Tilauslomake

Paketti sisältää kaikki Huippublogi tekstit. Ja teksteihin optimoidut Facebook- ja Instagram-teaserit (9 kpl/blogi).

Tilaan Huippublogit 199 € + alvHyvinvointiyrityksen somekunto nousuun 800 € + alv + matkakustannukset JyväskylästäHyvinvointitieteeseen pohjautuva teksti yksinoikeudella
Hyväksyn sopimuksen (pakollinen)




264 sanaa

Avainsanat: liikunta, alaselkäkipu, toimintakyky

Liikunta auttaa alaselkäkipuun

Ensin selkä väsyy, sitten tuntuu kipua jossain selän alaosassa. Kun selkää taivuttaa, se tuntuu pistävänä. Jomottaa. Työn tekeminen keskeytyy jatkuvasti, ja kipu alkaa häiritä jo keskittymistä. Tulee ärtynyt olo.

Alaselkäkipu on yleisin toimintakyvyn heikentäjä

Alaselkäkipu on alempien kylkiluiden ja pakaroiden alaosan välissä sijaitsevaa kipua, ja se on yleisin toimintakyvyn heikentäjä kehittyneissä maissa. Jopa 65–90 prosenttia aikuisista kokee jossain vaiheessa elämäänsä alaselkäkipua. Harva saa kuitenkaan tarkkaa diagnoosia, sillä noin 90 % kivuista on epäspesifejä.

Lähteet

Natour J, Cazotti LdA, Ribeiro LH, Baptista AS and Jones A. Pilates improves pain, function and quality of life in patients with chronic low back pain: a randomized controlled trial. Clinical Rehabilitation 2015:29(1);59–68.

Selkäliitto 2016. www.selkäkanava.fi

Awesome Digi 2016.